Agnieszka Molska Jakobson
2021-06-23 12:33

Agnieszka hitta till fäktningen som 12-åring. Hon började träna florett i två år i en liten klubb i Warszawa, RKS Marimont. I samband med att damvärja växte i popularitet bytte samtliga klubben tjejer vapen. Agnieszka visade sig vara duktig på värja och har tagit flera medaljer i både lokala och nationella mästerskap i Polen.

Efter en åtta år lång karriär som satsande fäktare, flyttade Agnieszka till Sverige. Hon är utbildad lärare, men har framförallt arbetat som projektledare i Sverige. Efter ett längre upphåll hittade Agnieszka tillbaka till fäktningen och till GFK under 2020 och har sedan dess varit med och drivit träningarna i Motionsgruppen.