Klubbens ene huvudtränare - Martin Roth Kronwall
2020-03-19 08:27
Martin Roth Kronwall
Martin har arbetat som tränare i klubben sedan 2005. Han var själv tävlingsfäktare och erövrade under sin karriär såväl SM-guld som framskjutna placeringar på världscupen.
Som tränare har Martin länge arbetat med landslaget, och var i flera år förbundskapten för både herr- och damlandslaget.

Bland fäktare som Martin arbetat/arbetar mycket individuellt med kan nämnas Malte Westesson (SM-guld, flerfaldig ECC-medaljör) och Simon Rizell (flerfaldig svensk mästare).

Martin är i grunden utbildad gymnasielärare, och har tidigare arbetat som rektor. Detta är erfarenheter och kunskaper han på ett mycket beundransvärt sätt inkluderat i framtagandet av klubbens utbildningsprogram.