Rapport från Coupe de Stockholm
2018-09-17 18:26

CdS var säsongens första större tävling på nationell nivå med flertalig GFK-trupp på plats. (Axel Lundegren tjuvstartade ju faktiskt redan helgen innan med att plocka några fina skalper på värja i Uppsala Cup).

Bortsett från en trevlig middag på lördagkvällen och födelsedagshyllningar så fäktades det nämligen en hel del under säsongspremiären med många fina prestationer båda lördag och söndag.
Miriam Schreiber plockade hem dubbelt guld genom att vinna både kadett- och juniorklassen i damflorett. ”Grabbarna Grus” (Malte, Eimer och Sebastian) såg till att demonstrera att GFK är ett power-house inom svensk herrflorett. Tre av fyra medaljer i herrseniorklassen lade de beslag på. Juniorklassen har ju "Basse" växt ifrån, men i den vann Malte, med Eimer på bronsplats efter en intern och enligt speakern ”klassisk” uppgörelse i semifinalen. Och så där fortsatte det. Många medaljörer från GFK, där vår allra yngsta deltagare, Helen Su, lyckades vinna efter finalseger med 5-0! Helen var ensam tjej i yngsta klassen, en s.k. mixad U11!
Se finalerna här >>> https://fencing.solidtango.com

Nästa nationella tävling går i Kalmar i oktober! Om du inte anmält dig - gör det i veckan!

Terminsstart våren 20242024-01-01 10:38
Terminsstart VT232022-12-18 16:23